На цьому тижні відбулися дві важливі події – звітні конференції-захисти з виробничої психологічної практики у випускників-магістрів. 22 листопада 2024 року звітували магістранти ЗФН групи П-6, а 28 листопада – випускники-магістри ДФН групи 0067. Конференції були присвячені підсумкам проходження виробничої психологічної практики, метою якої було вдосконалення професійних компетентностей у ключових сферах психологічної діяльності: психодіагностиці, психокорекції, психопрофілактиці, просвітницькій та організаційно-методичній роботі.
Згідно з навчальним планом підготовки магістрів у галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» за спеціальністю 053 «Психологія», виробнича практика тривала шість тижнів. Для магістрантів ЗФН практика проходила в міжсесійний період, відповідно до графіку, узгодженого з керівником практики Наталією Олександрівною Єрмаковою. Магістри ДФН здійснювали практику з 7 жовтня до 15 листопада 2024 року.
На звітних конференціях методисти виробничої практики – д.психол.н. проф. Світлана Борисівна Кузікова та к.психол.н. доцент Наталія Олександрівна Єрмакова, а також Ірина Вікторівна Ємець, методист практик СумДПУ імені А.С. Макаренка, разом з магістрантами обговорили організаційні аспекти практики, проаналізували досягнення цілей та завдань, а також визначили проблеми, з якими стикалися студенти на базах практики.
Практиканти представили звіти про свою діяльність, ділилися враженнями та активно обговорювали особливості виконання професійних обов’язків на різних базах практики, серед яких:
Заклади загальної середньої, професійної, вищої, позашкільної освіти (КЗ Сумський Палац дітей та юнацтва, Сумський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 15 «Перлинка», Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка, Навчально - методичний центр психологічної служби інституту післядипломної педагогічної освіти, КУ Сумська загальноосвітня школа I-III ступенів № 24, Берестівський ліцей Липоводолинської селищної ради, Роменський ДНЗ (ясла-садок) № 7 «Калинка», Ліцей №3 Тростянецької міської ради, Лебединський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №5 Лебединської міської ради Сумської області, Ямпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1, Малинський ліцей №3 Житомирської області, Братський ліцей №1 Братської селищної ради Вознесенського району Миколаївської області;
Центри соціальних служб, інклюзивно-ресурсні центри та реабілітаційні установи (Сумський обласний центр соціальних служб, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» Сумської міської ради, КУ «Інклюзивно-ресурсний центр Попівської сільської ради Конотопського району», КУ СОР Сумський обласний центр комплексної реабілітації дітей та осіб з інвалідністю;
Військові частини та добровольчі формування (Добровольче формування Сумської міської територіальної громади № 2, В/Ч 7321);
Лікувальні установи (Комунальні некомерційні підприємства (КНП) КНП Сумської обласної ради «Обласна клінічна спеціалізована лікарня», КНП «Тростянецька міська лікарня» Тростянецької міської ради Сумської області, КНП «Клінічна лікарня № 5» СМР.
Відгуки магістрантів-випускників свідчать про значний позитивний вплив практики на становлення їхньої професійної ідентичності та професійний розвиток як фахівців у галузі 053 «Психологія» за спеціалізацією «Консультативна психологія».
Так, магістрантка групи П-6 Сорока Л. зазначила: «Моя перша, дуже важлива для мого самоусвідомлення як фахівця, виробнича психологічна практика значно поглибила отримані під час навчання теоретичні знання та допомогла отримати необхідні практичні навички». Магістрантка 0067 групи Прийменко Є. теж переконана: «Проходження практики стало для мене важливим етапом у моєму професійному зростанні. Це був надзвичайно важливий досвід, завдяки якому я здобула поглиблені знання про специфіку роботи психолога, особливо в контексті взаємодії з дітьми раннього молодшого, середнього та старшого дошкільного віку… Особливо хочу подякувати психологу за цінні коментарі під час мого самостійного проведення корекційних та тренінгових занять».
Тішаков В., магістрант 0067 групи зауважив: «Особисто для мене моя перша психологічна практика була дуже цінною, оскільки допомогла розвинути професійно важливі якості та навички, переймаючи досвід психолога-практика, особливо – під час спільної роботи з Оленою Олександрівною у проекті психологічної підтримки для фахівців закладу «RelaxHub». Я також закріпив нові практичні компетентності з діагностичної роботи зі створення гул-форм – це значно полегшує діяльність фахівця-психолога». Авдєєнко А., магістрант ЗФН, групи П-6, теж повідомив, що практика показала високий рівень сформованості власних практичних компетентностей, отриманих під час навчання, і відзначив значущість підтримки керівника-психолога від військової частини під час проходження практики: «Я вдосконалив свої навички завдяки підтримці мого безпосереднього керівника та консультаціям з досвідченими фахівцями відділу психологічного забезпечення військової частини, що допомогло мені краще організувати мою роботу на практиці. Як показала практика – до діяльності військового психолога я готовий».
Андрійченко-Барановська А., магістрантка групи П-6, яка проходила практику у лікувальному закладі, вважає: «Впродовж практики я здобула цінний досвід, поглибивши навички роботи не тільки з психодіагностичними методиками. Головне для мене – я відпрацювала техніки індивідуального консультування та групової роботи з пацієнтами лікарні, що дало змогу підвищити ефективність психологічної підтримки, так необхідної зараз, в умовах війни». Коваль Т., теж магістрантка ЗФН групи П-6, переконана: «Практика особисто для мене показала необхідність ґрунтовного оволодіння такими професійними компетентностями, які вкрай важливі для роботи психолога з пацієнтами лікарні під час воєнного стану, в умовах воєнних дій і збройних конфліктів, зокрема – знання технологій зняття психоемоційного напруження; алгоритмів дій практичної підтримки; психологічної допомоги у кризових ситуаціях (прийоми психологічної самодопомоги; ігри для зняття втоми, напруги, агресії)».
Висловлюємо щиру подяку магістрантам за високу оцінку організації та змістової наповненості виробничої психологічної практики, за висловлені в цілому позитивні враження від проходження практики, отриманий досвід та пропозиції щодо покращення організації практики в майбутньому. Бажаємо всім успіхів і високої ефективності у подальшій самостійній професійній діяльності!
Звітні конференції з виробничої психологічної практики магістрів
Перегляди: 14