У СумДПУ імені А.С. Макаренка відбулося засідання фахової комісії з визнання результатів неформальної освіти студентів спеціальності 053 «Психологія».
18 грудня 2025 року на кафедрі психології Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка відбулося засідання фахової комісії зі спеціальності 053 «Психологія», присвячене розгляду результатів навчання, здобутих студентами у неформальній та інформальній освіті. До складу комісії увійшли провідні науково-педагогічні працівники кафедри: професор С.Б. Кузікова, доцент А.В. Вертель, доцент Н.О. Єрмакова, доцент Л.Л. Дворніченко та доцент Д.Б. Усик. Під час засідання були розглянуті документи студентів 0047 групи, які взяли участь у X Всеукраїнській науково-практичній конференції «Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя» та представили тези власних наукових досліджень.
Професор С.Б. Кузікова підкреслила важливість наукової активності студентів: «Участь у конференціях і публікація тез — це не лише показник професійної зрілості, а й реальний внесок у розвиток психологічної науки. Ми раді бачити, що наші студенти демонструють таку відповідальність і зацікавленість у власному професійному зростанні». Гарант освітньої програми, доцент Н.О. Єрмакова, відзначила відповідність поданих матеріалів вимогам освітніх компонентів: «Документи студентів повністю підтверджують досягнення програмних результатів навчання. Це свідчить про те, що неформальна освіта може бути ефективним інструментом професійного становлення». Доцент Л.Л. Дворніченко наголосила на важливості інтеграції академічної та позаакадемічної діяльності: «Сучасний психолог має бути гнучким, мобільним і відкритим до нових знань. Неформальна освіта дає можливість розширити горизонти та отримати практичний досвід, який доповнює університетську підготовку».
За результатами розгляду комісія одноголосно ухвалила: Антипенко Т.І., Грабовій О.В., Касьяненку Д.А., Науменко Я.С., Рябко А.В. та Свєтличній А.О. перезарахувати результати навчання з дисципліни «Психологічна служба в системі освіти» в обсязі 15 годин (0,5 кредита), що відповідає 15 балам. Безбабній О.М., Бєлоконю О.А., Гаркавенко О.В., Демченко С.Д. та Заблодській А.В. перезарахувати результати навчання з дисципліни «Основи психологічного консультування» в обсязі 15 годин (0,5 кредита), що також відповідає 15 балам.
Доцент А.В. Вертель, заступник директора ННІПП з наукової роботи, підсумував роботу комісії: «Ми підтримуємо студентів, які прагнуть розвиватися поза межами аудиторії. Такі ініціативи формують конкурентоспроможного фахівця, здатного відповідати викликам сучасної професії». Доцент Д.Б. Усик звернув увагу на практичну значущість здобутих студентами результатів: «Сьогоднішні студенти демонструють не лише академічні знання, а й готовність виходити за межі стандартної програми. Участь у конференціях, підготовка тез, наукові дискусії - це ті кроки, які формують справжнього фахівця. Ми пишаємося їхнім прагненням до розвитку та відповідальним ставленням до професії».
Комісія відзначила високий рівень підготовки студентів, їхню активну участь у наукових заходах та прагнення до професійного самовдосконалення. Ухвалені рішення підтверджують підтримку університетом ініціативної молоді та сприяють формуванню сучасного, конкурентоспроможного фахівця у галузі психології.
Кафедра психології щиро дякує студентам 0047 групи за їхню наполегливість, наукову активність, відповідальність та щире прагнення до професійного зростання. Ви гідно представили університет на наукових заходах, продемонстрували високий рівень підготовки та справжню любов до обраної професії.
Ми пишаємося вашими досягненнями та бажаємо впевненого кроку у професійне майбутнє, нових звершень і натхнення на шляху становлення психолога
Новини
Ключовим підсумком магістерської підготовки стали виконані магістерські кваліфікаційні дослідження. Ці роботи мають вагоме наукове та прикладне значення, оскільки спрямовані на аналіз актуальних психологічних проблем сучасності, поглиблення теоретичних уявлень про психічні явища та пошук ефективних шляхів психологічної допомоги й підтримки особистості.
Особливо важливо підкреслити, що результати цих робіт мають не лише теоретичну, а й практичну цінність — вони можуть бути використані в освітньому процесі, психологічному консультуванні, корекційно-розвивальній роботі, а також слугувати основою для подальших наукових пошуків і професійного зростання.
За півтора роки навчання магістри опанували сучасні теоретичні підходи та методи психологічного дослідження, сформували навички критичного аналізу, професійної рефлексії та дотримання етичних стандартів психологічної діяльності. Вони працювали з темами, що потребують високого рівня наукової культури, особистісної зрілості та відповідальності, формуючись як фахівці в складних соціальних умовах сучасності.
Професія психолога передбачає безперервний розвиток, постійне оновлення знань і здатність інтегрувати наукові результати у практику. Нехай здобуті наукові напрацювання стануть надійним підґрунтям для подальшої професійної діяльності та служіння людині й суспільству.
Колектив кафедри бажає нашим магістрам подальших наукових здобутків, професійної реалізації, етичної стійкості та відповідальності у виконанні важливої місії психолога.
04 грудня на кафедрі психології пройшла гостьова бінарна лекція д. психол. н., професора Галини ГАНДЗІЛЕВСЬКОЇ (м. Острог) та PhD в психології, доцента Єви ШКВОРВАГОВОЇ (Словаччина) на тему: "Техніки психодрами та когнітивно-поведінкової терапії на ранкових зустрічах у школі".
11 грудня 2025 р. на кафедрі психології була прочитана гостьова лекція доктора психологічних наук, професора, професора кафедри психології Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди Карини ФОМЕНКО "Як написати терапевтичну казку: гайд для психологів".
Підсумкові конференції виробничої практики магістрантів-психологів, випускників груп 0067 і П-6.
Шість тижнів напруженої, але натхненної роботи - саме стільки тривала виробнича практика наших магістрантів-психологів. Вони здобували безцінний досвід у закладах освіти, лікувальних установах, кризових і реабілітаційних центрах, соціальних службах та військових частинах.
На підсумкових конференціях 25 і 28 листопада прозвучали щирі слова вдячності й теплі історії про перші професійні кроки. Магістранти ділилися своїми відкриттями, презентували здобутки, а ми - викладачі та наставники -з гордістю слухали й дякували їм за відданість справі.
«Практика показала, що теорія оживає лише тоді, коли ти професійно працюєш із людьми. Це був наш перший справжній досвід психолога», - поділилися досвідом студентки групи 0067 Ірина Наджафова і Тамара Парфило.
«Я вкотре переконався, що психологія - це не лише знання, а й відповідальність. Кожна зустріч із клієнтом була уроком для мене», - зазначив магістрант 0067 групи Василь Шишкін.
«Ці шість тижнів стали для мене підтвердженням правильності нового прфесійного вибору. Я відчула, що можу бути корисною», - сказала інша учасниця практики, магістрантка групи П-6, Марія Андрієнко.
Це була зустріч, де відчувалася особлива атмосфера: трішки щемлива, бо практика завершилася, але водночас сповнена радості й віри в майбутнє.
Ми бажаємо нашим студентам натхнення, успішного складання атестації, вдалої самореалізації та нових професійних перемог. Нехай цей досвід стане міцним фундаментом для їхнього подальшого шляху в психології.
- Гостьова лекція Світлани ЛУКОМСЬКОЇ "Виснажені, але не зламані"
- 12-13 листопада 2025 р. відбулась Х Всеукраїнська з міжнародною участю науково-практична конференція «Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя».
- Х Всеукраїнська з міжнародною участю науково-практична конференція "Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя"
- Участь кафедри психології у заході до Дня спільнодії "Сервіси "Ти як?"