Новини

Захист курсових проектів

   25 грудня студенти 2 та 3 курсу спеціальності 053 Психологія захистили курсові проекті. Здобувачі освіти представили свої роботи, яскраві презентації, протокол аналізу на подібність (в межах попередження академічної недоброчесності) та відповіли на питання членів комісії.
Вітаємо усіх з успішним захистом!

Захист кваліфікаційних робіт магістрів денної форми навчання

    Вітаємо магістрів спеціальності 053 Психологія денної форми навчання з успішним захистом кваліфікаційних робіт.
    Тематика магістерських досліджень охоплювала широкий спектр актуальних психологічних проблем сьогодення: "Психологічні чинники професійного самовизначення осіб раннього юнацького віку", "Психологічні особливості прояву лідерства у студентської молоді", "Особливості переживання кризи ідентичності в дорослому віці", "Психологічні особливості взаємозв'язку щастя та мотивації досягнення успіху у студентів", "Мотивація до шлюбу в ранньому дорослому віці", "Психологічні особливості сором'язливості у молоді", "Формування позитивної Я-концепції особистості майбутніх практичних психологів у процесі професмійої підготовки", "Особливості спілкування подружжя у молодих сім'ях", "Психологічні особливості стресостійкості студентів ЗВО", "Копінг-стратегії подолання травматичних стресових станів" та "Посттравматичні стресові розлади у дружин учасників бойових дій", "Чинники підтримки психологічного здоров'я в умовах війни".
    В цьому році також успішно захистились 3 студенти з Китайської народної республіки.
    Вітаємо магістрантів з успішним захистом кваліфікаційних робіт та бажаємо успіхів та професійного самовдосконалення!

Захист кваліфікаційних робіт магістрів заочної форми навчання

   Магістри заочної форми навчання спеціальності 053 Психологія успішним захистом кваліфікаційних робіт з психології завершили своє навчання.
  Теми кваліфікаційних робіт відображали популярність психологічних запитів та показували проблеми психології сьогодення. Актуальність досліджень магістрантів проявилась повною мірою, що можна зрозуміти навіть з назв наукових робіт.
   Це і проблеми вивчення вікової та педагогічної психології: «Психологічні особливості емоційних станів осіб юнацького віку», «Вплив акцентуацій характеру на стресостійкість особистості в юнацькому віці», «Психологічні особливості інтернет залежності у юнацькому віці», «Особливості навчальної мотивації молодших школярів», «Соціально-психологічні чинники агресивної поведінки старших дошкільників», «Психологічні особливості емоційних станів дітей дошкільного віку», «Психологічні особливості асертивності в юнацькому віці», «Криза ідентичності в підлітковому віці» та «Психологічні особливості тривожності в підлітковому віці».
   Також запитуваними є дослідження про підготовку та психологічний супровід фахівців різних галузей: «Становлення ієрархії уявлень про майбутню професію студентів практичних психологів в ході навчання у ЗВО», «Емоційний інтелект як складова комунікативної компетентності майбутніх фельдшерів», «Особливості ставлення студентів до навчальної діяльності в умовах дистанційного навчання», «Особливості прояву синдрому емоційного вигорання у менеджерів по роботі з клієнтами» та «Психологічні особливості резільєнтності майбутніх журналістів».
   До речі, тема резільєнтності (стресостійкості) в умовах сучасного життя в країни стає надзвичайно важливою: «»Резильєнтність осіб дорослого віку в умовах війни», «Особливості психологічного благополуччя молоді в умовах воєнного стану», «Почуття гумору у осіб з різним рівнем життєстійкості», «Психологічні особливості резільєнтності особистості в умовах суспільства ризику» та «Психологічні особливості резільєнтності волонтерів в умовах війни».
   Не оминули магістранти увагою і актуальні проблеми сирітства та патронатних сімей: «Психологічні особливості міжособистісних стосунків дітей-сиріт дошкільного віку» та «Психологічні особливості кандидатів у прийомні батьки, патронатні вихователі».
   Були студенти, які зараз проживають за кордоном, але й там надають психологічну допомогу українським дітям: «Психологічний супровід українських дітей з соматичними захворюваннями в закладах освіти Польщі».
   Магістранти досліджували особливості протиправної поведінки: «Особистісні особливості юнаків та юначок, що мали досвід вживання наркотичних засобів» та «Особистісні особливості злочинців антисоціального типу».
   Також, серед магістрантів є ті, що проходять службу в лавах ЗСУ. Вони досліджували психологію військовослужбовців: «Особливості стресостійкості як складові здоров’я військовослужбовців» та «Особливості адаптаційного потенціалу військовослужбовців, які проходять навчання на базовий рівень військової підготовки».
   Усі роботи були виконані на високому професійному рівні і мають велику практичну значущість для суспільства.

Зустріч "Клубу випускників" кафедри психології

   Підтримка зв'язку з випускниками, їхня подальша взаємодія з ЗВО, участь у їхній долі – невід'ємна частина роботи будь-якого університету. Кафедра психології не виключення, ми дуже чуйно та уважно стежимо за долею своїх випускників. Вони не лише отримують всебічну допомогу після закінчення університету, якщо її потребують, але й активно беруть участь у громадській, науковій та освітній сферах життя нашого університету. Освіта в СумДПУ ім. А. С. Макаренка відкрила багато можливостей для самореалізації та кар'єрного зростання нашим випускникам, і їм безумовно є чим поділитися з новим поколінням.
   15 грудня 2023 р. відбулося засідання «Клубу випускників». Запрошеними гостями-випускниками були: Ігорь Терещеня – (офіцер психолог) начальник відділу психологічного забезпечення військової частини Національної гвардії України; Віта Іванова – психолог логопедично-корекційного центру. Психолог-консультант в руслі Позитивної психотерапії, сенсорний терапевт; Вікторія Забуга – психолог-консультант приватної практики, а також психолог проекту по психологічній допомозі людям постраждалим від війни.
   Захід пройшов у теплій, дружній атмосфері, випускники поділились яскравими спогадами про навчання та особливості професійного становлення. Випускники виявили бажання й надалі брати участь в організованих кафедрою психології заходах, у тому числі й профорієнтаційних для абітурієнтів та студентів нашого ЗВО.
Групова консультація з елементами тренінгу для студентів Сумського фахового коледжу СНАУ

Групова консультація з елементами тренінгу для студентів Сумського фахового коледжу СНАУ

   05.12.2023 р. магістрантами 0057 групи спеціальності 053 Психологія СумДПУ імені А.С. Макаренка Івашиною Олексієм, Кухарєвою Єлизаветою та Христич Яною була проведена групова консультація з елементами тренінгу для студентів правового відділення Відокремленого структурного підрозділу «Сумський фаховий коледж Сумського НАУ».
   Під час консультації Олексій Івашина у своєму виступі на тему: «Копінг-стратегії подолання стресових ситуацій в юнацькому віці» охарактеризував причини виникнення та ефективні способи подолання молоддю стресових ситуацій та презентував результати проведеного власного дослідження. Студенти коледжу обговорили різновиди невдалих та ефективних копінг-стратегій у студентський період життя. Під час зустрічі-консультації були опрацьовані ефективні вправи посилення здатності до самоконтролю та самоефективності у стресових ситуаціях.
   Єлизавета Кухарєва під час виступу на тему: «Емоційне вигорання сучасної молоді: прояви та стратегії подолання» також показала, спираючись на результати проведеного дослідження, що в умовах війни емоційне вигорання особливо властиве сучасним студентам. Оскільки серед найбільш значущих життєвих ситуацій, які більшою мірою характерні для студентів зі сформованими фазами резистенції та виснаження, були виявлені стрес, сімейні проблеми, втрата близьких людей або зміна оточення, травми або хвороби, під час зустрічі-консультації студенти коледжу обговорили способи ефективної поведінки саме у цих ситуаціях, а також – опрацювали дієві техніки подолання емоційного вигорання.
   Під час виступу на тему: «Емоційний інтелект: що це і як його «прокачати», магістранткою Яною Христич були розглянуті особливості емоційного інтелекту та ефективні способи його розвитку. Показано, що розвиток здібності розуміння власних емоцій та емоцій інших людей є ефективними способами саморозуміння та встановлення емоційного контакту з іншими. На зустрічі студенти коледжу ознайомилися зі способами ефективного розвитку емоційного інтелекту, опрацювали важливі техніки встановлення емоційного контакту з іншими в ситуаціях утруднення та невизначеності, що сприяло посиленню їх здатності до емоційного самоконтролю.
   Консультація з елементами тренінгу пройшла у атмосфері творчого спілкування. У ході ознайомлення з інформацією, активного обговорення проблем стресу, емоційного вигорання, емоційного інтелекту магістранти- психологи підсилили власну здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері психології, що передбачають застосування основних психологічних теорій та методів та характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, і успішно впровадили результати своєї наукової та навчально-практичної діяльності за фахом.
   Студенти правового відділення ВСП «Сумського фахового коледжу СНАУ» продемонстрували здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях, здатність планувати та управляти часом, здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями, здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних та комунікаційних технологій, здатність бути критичним та самокритичним, здатність до адаптації, дії, прийняття обґрунтованих рішень в новій ситуації, здатність працювати автономно та в команді.
   Щиро дякуємо колегам ВСП «Сумського фахового коледжу СНАУ» - директору Ользі Роговенко, та Ользі Рубан, к.філос.н., викладачу дисциплін гуманітарного циклу, за запрошення, і сподіваємося на подальшу плідну співпрацю!