Новини

Стаття викладачів у міжнародній наукометричній базі даних Scopus

   В січні 2021 р. вийшла наукова стаття зав.кафедри психології - доктора психологічних наук, професора Кузікової С.Б. та кандидата психологічних наук, доцента Щербак Т.І. у науковому виданні, що індексується у міжнародній наукометричній базі даних Scopus
   В статті презентовано результати емпіричного дослідження суб’єктної і диспозиційної вітальності у представників парашутного спорту і практики йоги. Авторами представлено аналіз ймовірних причин виснаження та підвищення життєстійкості респондентів. Описано механізми впливу активності на рівні суб’єктної та диспозиційної вітальності.

stattya kuzikova scherbak page 0001

Заняття онлайн-школи відповідального батьківства "Медіапазли"

    28 січня 2021 р. у СумДПУімені А.С.Макаренка стартував проєкт онлайн-школи відповідального батьківства "Медіапазли" з розвитку медіаграмотності та критичного мисленя для дорослих та дітей.
   Учасниками школи стали родини студентів, викладачів кафедри психології та інших, і головне - усіх бажаючих родин-жителів міста та області. Організатори міжкафедрального проєкту - СумДПУ імені А.С. Макаренка та ГО "Асоціація регіональних ЗМІ Сумщини". Створення онлайн-школи стало можливим завдяки проєкту "Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотнфсть: національне розгортання", що виконується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки посольств США та Великої Британії, у партнерстві з МОН України та Академією Української преси. Меморандум про співпрацю між СумДПУ імені А.С. Макаренка, ГО та Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) укладено у грудні 2020 р. 
   Мета онлайн-школи: сформувати родинний медіаландшафт безпечної взаємодії з медіасвітом; мотивувати та навчити батьків і дітей вибудовувати довірливу комунікацію в процесі користування засобами медіа, оволодіти інструментами критичного мислення та медіаграмотності для безпечного перебування у соцмережах, застосовувати навички фактчеку, уникати інформаційного отруєння, створювати якісний медіапродукт/медіатекст на засадах академічної доброчесності, особистісної етики, толерантності, формувати мовний смак, читацьку компетентність тощо. 
   Тренер першого заняття - психолог-практик, арт-терапевт, викладач кафедри психології, к.п.н. Ратєєва В.О. Учасники отримали позитивний досвід, показали, що вони креативні, відкриті до спілкування. 

Засідання психологічного дискусійного клубу

    31 грудня, напередодні Нового року, викладач кафедри психології - канд. пед. наук Ратєєва Вікторія Олександрівна провела зі студентами 0037 групи зустріч психологічного дискусійного кіноклубу «SOLARIS» в Zoom. На зустрічі студенти обговорювали та аналізували драматичну кінострічку режисера Тода Філіппса «Джокер».
   Фільм дуже складний, емоційно напружений. З різними лейтмотивами та певними натяками на складність людського життя в сучасному світі.Цей фільм став головною прем’єрою 76-го Венеційського кінофестивалю, на якому завоював “Золотого лева». Фільм, знятий за мотивами коміксів, став чи не найочікуванішою прем’єрою – причому не лише серед фанатів, але й серед професійних кінокритиків.“Джокер” – це складний психологічний трилер, тому його аналіз неабияк сприяє набуттю навичок психологічного аналізу поведінки особистості.

Засідання студентського наукового гуртка доцента Мотрук Т.О.

   23 грудня 2020 р. відбулось чергове грудневе засідання студентського наукового гуртка «Гарний стрес, як засіб стати краще», під керівництвом к. психол. н., доцента Мотрук Тетяни Олександрівни відповідно до плану роботи відбулася зустріч-дискусія: «Що є уміння справлятися зі стресом? Як перетворити загрозу на прагнення до мети».
   На зустрічі обговорювались практичні елементи роботи з відпрацювання навичок ефективного проживання стресу.
  В рамках зустрічі була заслухана доповідь магістрантки Кармазіної Н.В. «Відображення стресових станів через фотографію: відображення природності та внутрішнього зосередження у фото- та кіно матеріалах».
   Традиційно було продовжено ознайомлення першекурсників з основами академічної доброчесності, етики академічних взаємовідносин, інформування про неприпустимість їх порушення, що є приорітетним напрямом роботи кафедри психології.
   Також відбулося обговорення Кодексу академічної доброчесності та Положення про систему забезпечення академічної доброчесності у освітньо-науковій діяльності СумДПУ імені А.С. Макаренка.

  

Творчий конкурс "Академічна доброчесність очима студентів"

    22 грудня 2020 року на базі кафедри психології Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка був проведений творчий конкурс на тему «Академічна доброчесність очима студентів».
    Творчі роботи студентів мали на меті розкрити та графічно відобразити сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
    Умови конкурсу містили наступні положення: емблема, плакат, малюнок може включати тексти (українською та/або англійською мовою), зображення, в т.ч. фото та їх поєднання. Роботи мусять бути оригінальними та до цього часу непублікованими. Матеріали не можуть містити жодної інформації про фірми, організації, політичні партії тощо, навіть у формі лого або символу, роботи не можуть нести в собі непристойний або образливий зміст.
    У конкурсі прийняли участь студенти 0017, 0027, 0037, 0047 академічних груп. У своїх роботах студенти підкреслили відповідальне ставлення до власної освіти, свідомий підхід до вибору професії та навчального процесу, неприпустимість порушення норм академічної доброчесності (списування, хабарництва, плагіату та ін.).